varför hatar vi måndagar?

Varför är det så att måndagar är en dålig dag? Jag har aldrig riktigt förstått varifrån det här hatet till den dagen är så stor. Okej, jo det är början på en ny vecka med tidiga morgnar, fast man mycket hellre skulle ligga i sängen och kolla på Modern Family non-stop. Men inte behöver det vara en så dålig sak. Istället för att sura på morgonen för att måsta vakna så tidigt kan man laga en god frukost istället och äta den med en god aptit, eller klä sig lite annorlunda så att man får extra mycket komplimanger under dagen (rekommenderar!). Dessutom är måndagen en dag som leder till en helt ny vecka men massor med nya möjligheter. Ja, jag vet att det är en stor cliche att säga så där, men om det stämmer, stämmer det.

Jag hoppas i alla fall att ni har haft en bra start på veckan. Själv lagade jag bananpannkakor till frukost, hade konditionsträning på gymnastiken, en rolig matematik timme och en god fika med pappa. Dessutom behövde jag inte gå på min teori lektion idag eftersom att jag var med på skribaläger info, tummen upp för det. Nu tänkte jag kolla Clara Henrys nya youtube klipp före jag lägger mig ner i sängen och läser Jag är Malala. Kram!

 

Leave a Reply

