allt och inget

Hejsan hejsan! Bara fem dagar kvar skola och sedan är det julfest och julkonsert och sedan är det looooooov! Är så taggad på att få sova till tolv och titta på netflix tills ögonen blöder. Haha, nej, men jag hoppas att ni förstår min poäng. Ska inte göra någonting på lovet så ser framemot att bara vara, men det är inte det jag tänkte prata om. Vi börjar med måndagen:

Vi hade tema dag i skolan och temat var “medmänsklighet och mångkultur”. Det handlade då bl.a. om flyktingar och anti diskriminering. Vi var indelade i två grupper gula och blåa. Först tittade de gula (i den gruppen jag var i ) på en film som heter Vingar av glas. Den var okej, jag kan lägga trailern hit ner. Efter lunchen var vi med i en workshop där vi skulle hitta videor på youtube om mångkultur och medmänsklighet och sedan skulle vi visa det för klassen. Sista lektionen var en “föreläsning” om varför flyktingar flyr. Det var en historia lärare som höll den och wow. Den var så bra. Jag lyssnade på varje ord han sa och nu förstår man verkligen. Annars så var Eva Biaudet och höll en kort föreläsning som också var jättegripande. Jag tyckte verkligen att det var bra att det ordnades en sån här dag i vår skola för nu klararmar massor saker upp och de som inte har någon koll får veta lite av vad som händer i världen nu.

alltså, filmen är lite mystisk (speciellt trailern) men men…

På tisdag hade jag bara en lektion och efter lunch så gick vi med musikklassen till Senatstorget för att sjunga med i Finlandia för att Sibelius fyllde 150 år! Det var många med och sjunga och det var nästan helt fullt på domkyrkans trappor. Det var helt otroligt att få sjunga i en så stor kör, det var verkligen roligt! Jag fick sluta skolan redan tolv så jag yrade på stan en stund och sedan gick jag hem för att plugga till biologi provet.

Idag började min morgon med biologi prov och det kändes verkligen som om att allting gick bra. Jag slutade skolan 15.40 och kom hem genast. Ikväll har jag ännu julkonsert och jag ska uppträda men två sånger så önska mig lycka till! Kramar

Leave a Reply

