lussebullar

Glad självständighetsdag! Hur har ni firat? Jag har firat med att öva till biologi prov, tränat och bakat lussebullar. Bra kombination tycker jag. Lussebullarna bakade vi med mamma på eftermiddagen och de är jättegoda, har inte lyckats så bra med bullar förut. Känner mig stolt. Före vi bakade lussebullar gjorde jag inte mycket, övade till prov. Det är aldrig roligt att öva till ett prov men vet ni hur himla jobbigt det där att lära sig alla fakta i boken som finns om diverse djuren i vår skog plus att kunna känna igen tio fågelarter, inte min grej helt enkelt. Nåja, jag ska inte klaga, det är bara ett litet prov. Just nu sitter jag och tittar på president balen i slottet. Det är roligt att kritisera klänningarna annars skulle jag inte orka se på det, hur är det med er? Orkar ni kolla på allt eller tittar ni bara på när människor kommer in. Just det ja, Solsidan kommer ju ikväll, det får man inte missa! Nu tänkte jag koka glögg och ta en lussebulle och fortsätta kolla på tv. Ha en trevligt självständighetskväll och drick mycket glögg, kram!

 

Leave a Reply

