pinsamt & hungerspelen

Glad fredag! Veckorna går bara snabbare och snabbare hela tiden, speciellt nu när julen väntar bakom hörnet (är det bara jag, eller är det jättekonstigt att säga så??).

Idag hade jag en lektion mindre skola (woop woop) för musik timmen var inhiberad p.g.a. att vi uppträdde (för HELA skolan) på adventssamlingen i skolan. Det var troligen det mest pinsamma jag någonsin varit med om. Vi uppträdde med en typisk sång man sjunger i skolan på engelska, som inte var relaterad till jul eller advent alls och jag skulle spela trummor. Jag som aldrig spelat trummor i hela mitt liv. Oj herrejestas, måst ni tänka. Först var jag kritisk över det när jag fick veta att vi skulle uppträda och mina kompisar fick höra om det en hel del på förmiddagen (förlåt förresten…) men när jag uppträdde var det inte farligt och det gick helt bra men sen efteråt blev det pinsamt igen. Första och sista gången jag gjorde det, tyvärr.

Efter skolan så gick jag med en klasskompis till Picnic för lite mellanmål, mums mums. Jag åt en ostbatong om någon undrar. Jag kom hem efter tre och gjorde lite läxor före jag tog spårvagnen till Tennispalatset där jag träffade Patricia och några andra kompisar. Vi skulle se Hungerspelen sista delen, sorgligt nog är den trilogin slut. Jag har läst hela bokserien och sett alla filmer men ändå var jag lite ute och cyklade under vissa scener, som tur hittade jag tillbaka till handlingen och nu i efterhand kan jag säga att den var jättebra! Älskade slutet, speciellt epilogen, så sött. Den är verkligen värd att se, men man måste nog ha sett de tidigare filmerna annars förstår man nog ingenting, haha.

 

Ha ett trevligt veckoslut!!

 

 

Leave a Reply

