Finnish International Championships

Halloj! Idag har varit en av de bästa fredagarna på en tid. Skönt med veckoslut fast detta veckoslut kommer innehålla mera skola än vanligtvis, men det är morgondagens problem.

Jag började 8.00 idag och min första timme var hälsokunskap som fungerade som en prov repetitions timme eftersom att vi har prov på onsdag. Efter den timmen skulle vi ha haft kemi men 9:orna hade ordnat program i auditoriet som räckte hela timmen så vi hade aldrig kemi. Patricia och jag åt inte lunch på skolan eftersom att vi hade fått ledigt p.g.a att vi skulle till Brunakärr för badminton tävlingar. Vi skulle inte delta bara hjälpa till, haha. Vi åt istället lunch på Espresso House på Stockmann, och deras bagels är verkligen goda. Föreslår att man prövar!

IMG_5856.JPG

Vi var hela resten av dagen i Brunakärr för att hjälpa med tävlingarna. Vi fick jobba på ett café där, vi lagade smörgåsar, satt fram kex (och annat smått och gått) och bryggde kaffe. Första gången för mig, haha. Det var verkligen skoj och det var roligt att se professionella personer från olika länder spela badminton, jag lärde mig faktiskt en hel del. Det var allmänt en jätterolig upplevelse och jag hoppas jag för göra det nästa år igen.

IMG_5883

Mamma kom efter oss halv sex och nu har jag ätit middag och mina planer för kvällen är att ta det lugnt (som man gör på fredagar??). Tänkte också fortsätta läsa på min bok som fortfarande är sååå bra!! puuuuuuuuss

 

Leave a Reply

