update

Hej! Jag är så trött just nu och klockan är “bara” tio men jag tänker gå och lägga mig snart men tänkte först skriva ett snabbt inlägg. Skoldagen gick bra idag, den var lång men om jag klarar de två första timmarna bra går resten av dagen snabbt. På kemi timmen mätte vi ph-värden och jag har aldrig gjort det förut så det var jätteintressant! Alla hade fått ta med saker hemifrån och eftersom att vi är en så liten klass hade alla tagit med olika saker. Själv hade jag med jordgubbssylt (med ph-värde 6) och såpbubblor (ph-värde 8) och det var kanske inte de bästa sakerna att välja, men fick panik så det fick bli det haha.

Eftersom att det var svenska dagen idag, så hade vi morgonsamling och de senaste fyra veckorna har vi läst tjugo minuter varje första timmen varje dag och den klassen som haft bäst läsro och alla elever haft en bok med vinner en biobiljett, alltså att alla får en biobiljett, duh. Min klass vann förra året och det gjorde vi det här året också, wehoo! Nu satsar vi på att vinna följande år också så har vi tre år i rad.

Nu tänkte ja gå och lägga mig för att ladda batterierna till morgon dagens provläsning, ha en bra fredags kväll! puss och kram

DSC_1046
åh, vad jag saknar sommaren! Alla minnen och värmen, vill ha det tillbaka
Leave a Reply

