fredag

Hejsan!

Denna fredagen började väldigt bra. Fick en väldigt lugn start på veckoslutet. På morgonen gick Ceccan och jag till Starbucks för ovanlighetens skull. Jag köpte te och hon en chai latte, båda var väldigt goda! Min första lektion var biologi, sedan modersmål där vi skrev den roligaste historien med mina klasskompisar, och min sista lektion var matematik. Lite krulligt var det men när man gjort några uppgifter började man fatta. Efter skolan gick jag via Akademen för att köpa nyaste Teen Vogue, för er som inte visste så älskar jag den tidningen, och till biblioteket för att lämna in en bok. När jag kom hem åt jag mellanmål och satt mig vid mitt skrivbord och läste biologi. Det höll jaga på med tills pappa ringde runt fem på kvällen och vi gick till Hanko sushi för att hämta middag. Jag har aldrig gillat sushi och nu har jag fått någon impuls till att “utvidga min kost” så jag bestämde mig för att ta mig själv i kragen och äta sushi eftersom att alla andra i familjen gör det. Jag åt bara dom med lax och det var väl helt okej, inte det bästa.

IMG_0039
kan vi prat om hur fina Starbucks muggar är nu??

Nu tänkte jag gå lite tidigas än vanligt och lägga mig eftersom att det blir en lång dag imorgon, jag ska träffa Patricia och sen ska jag sova över så det lär bli en lång natt, haha.

xoxo Louise

Leave a Reply

