TubeCon 2015

Hej!

Gårdagen var helt legendarisk! TubeCon var helt fantastiskt, jag tänker definitivt gå nästa år också! Sofia, hennes lilla syster och jag blev skjutsade till Hartwall Arena av deras pappa och vid huvudingången fick vi armband så att vi kunde gå ut och in. Vi började med att gå till IlonaJulia‘s fanträff och vi var bland dom första så vi behövde inte köa i mer än 10 minuter efter att fanträffen hade börjat. Vi alla tre fick bild och autograf och jag skakade efter det, det var helt otroligt att jag hade fått träffa dom! Dock blev bilden inte jättebra men, men… Efter det gick vi ner till själva arenan där vi gick och köa för att träffa Miisa. Kön var dock helt jättelång och hennes fanträff var bara en halv timme lång och inte ens hälften av människorna som stod i kön fick se henne, alltså inte vi heller. Det var lite synd men jag tog ändå bilder på henne, hehe. Vi hade gått runt/stått nu i kanske två timmar och bena värkte helt sjukt mycket men Sofia och hennes lillasyster fortsatte att köa till Pernilla Böckermans fanträff men jag hade inte hört talas om henne före det så jag gick till en annan träff som var samtidigt, TeaMarikas. Jag behövde inte köa länge och jag var så glad att jag fick träffa henne för hon är min absolut favorit bloggare (hon är både bloggare och vloggare) och jag darrade helt sjukt när jag träffade henne och jag var så glad efteråt och bilden blev jättelyckad!

Vi var alla jättehungriga efter det så vi gick till en street food kitchen och köpte mat aka kyckling nuggets och vatten. Det var ju inte det mest näringsrika men jag fick energi för dom sista timmarna. När vi ätit färdigt och fått sitta (!!) efter typ fyra timmar så fortsatte vi till XBOX montern där soikku spelade xbox med sina prenumeranter. Vi tittade lite men när det var slut sprang vi till ingången häftena och pennorna färdiga och när hon kom ut hoppade vi på henne, haha. Men hon var jättesnäll och gav åt nästan alla som bad (inkluderande oss). Det var den sista youtubern vi träffade (vi såg helt massor andra) och vi gick sedan till arenan för att hitta ett par bra platser och vänta tills TubeAwards började.

Det var två timmar kvar tills dess så vi gick ut ganska fort och där hittade vi en “Photo Booth” där vi bara måste ta bilder. Vi tog först alla tre och sedan Sofia och jag. Bilderna blev så roliga och jag kommer att ha kvar dom för evigt! Att ta bilderna tog inte två timmar så vi gick ut i den friska luften och där hade DNA fixat en hopptorn där man kunde hoppa ner till en “påse”. Vi ville pröva och eftersom att det var gratis så gjorde vi det! Vi var alla jätterädd först men så hoppade jag och det var inte alls så farligt, önskar at jag hade gjort det på nytt… Sofia och hennes lillasyster vågade aldrig, som jag tycker var ganska synd. När vi hoppat gick vi tillbaka in hittade ett par jättebra platser och så startade TubeAwards. Det var lite som Guldtuben och massor människor fick olika priser och det var hur coolt som helst! I slutet uppträdde Isac Elliot och alla blev ju helt galna. Jag kom hem runt nio och vart helt slutkörd, nästa år igen!

xoxo Louise

DSC_1020
Ilona och Julia
DSC_1036 (2)
Mansikka
DSC_1032
Mariieveronika
DSC_1043
Miisa
DSC_1073
TeaMarika
DSC_1089
soikku
DSC_1149
Isac Elliot

DSC_1009 DSC_1010 DSC_1011 DSC_1013 DSC_1017 DSC_1027 DSC_1044 DSC_1094 DSC_1099 DSC_1105 DSC_1106 DSC_1117 DSC_1118 DSC_1129 DSC_1132 DSC_1139 DSC_1150 DSC_1153 DSC_1158

Leave a Reply

