en hel del

Hejsan!

Igår på dagen kom Patricia hit till min stuga och hon ska stanna för ett par nätter. När hon kom så visade jag henne runt och så fiskade vi med brorsan och hans kompis, vi tröttnade ändå ganska snabbt eftersom att vi inte fick napp. Vi la bort metspöna och tog handbollen och började spela handboll, på ett väldigt annorlunda sätt. Det var alla mot alla, förutom målvakten som stod i mål (duh). Målvakten kastade bollen nånstans och sen skulle alla andra springa efter den och den som får den ska försöka göra mål. Det var ganska svårt eftersom att alla sprang på en med det var roligt :). Vi hade också en liten twist på det, man snurrade många varv förrän målvakten kastade bollen och sen var man helt yr när man skulle springa efter den, haha. Vi spelade i ungefär 45min och sen var det dags för lunch.

Efter lunchen (tvungna) så gick vi och plocka blåbär, vi var där i två timmar och fick ihop tre och en halv liter, lite långsamt gick det kanske med tank på hur mycket blåbär det fanns där. När vi kom tillbaka spelade vi kort tills det var dags för middag. Efter middagen spelade Patricia och jag badminton medan brorsan och hans kompis hoppade på trampolinen. Patricia och jag pumpade också luft i vår gummibåt så att vi kunde gå och paddla förrän bastun. Vi paddlade en stund förrän vi skulle med båten och åka donits, det var första gången på en tid jag åkte donits och jag tyckte faktiskt att det var helt roligt… Vi åkte donits i ungefär en timme (det var många som ville åka) och efter det gick vi och bada bastu. Vi gick och sova ganska sent och idag har vi inga speciella planer.

IMG_2772 IMG_2778 IMG_2770

xoxo Louise

Leave a Reply

