two day

Hejsan!

Igår var en väldigt chill dag, mest dels på grund av att det regna nästan hela dagen. Jag städade, bakade en Key Lime Pie som vi skulle äta till efterrätt och tittade på netflix (haha vad annars???). På kvällen fick vi gäster, de som jag hade bott hos i Washington. De kom med buss så jag och pappa åkte efter dem och när vi kom tillbaka så åt vi middag, fisksoppa. När vi ätit färdigt så blåste det inte alls och det var helt perfekt väder för en badminton turnering. Dock tog det väldigt länge eftersom att vi var fyra personer så vi fick sluta vid brons matchen och gå i bastu. Vi badade bastu i säkert en timme fast vi simmade mest. Min kompis hade med sin GoPro så vi fick jättecoola videor från när vi hoppade från brygga, och bilder. När vi kommit upp från bastun åt vi efterrätt och sedan var det dags för att borsta tänderna…

Idag hade det inte varit det bästa vädret men det regnade inte så det var positivt. Vi vaknade runt 10 för att äta frukost, klädde på oss och gick och cykla. Min kompis och jag cyklade runt 10km och det var så tungt eftersom att vi cyklade i terräng och marken var så ojämn och hela tiden var det uppförsbacke. När vi kom tillbaka så gick vi genast och simma (fast vattnet bara har varit 18 grader här). Resten av dagen spenderade vi med brorsan och hans kompis, vi spelande brädspel och hoppade på trampolinen, med GoPron igen… Vi fick också badminton turneringen avslutad och jag vann. Priset var att dricka sprite tre gånger från ett shot glas, bra eller hur…? På kvällen åt vi middag och nu har de åkt hem. Lite trist är det men jag hoppas att jag skulle få en kompis hit till nästa vecka.

xoxo Louise

Leave a Reply

