turist

Hejsan!

Igår åkte vi in till Washington D.C för lite turistande. Alltså staden var helt sjukt stor, eller allt lågt ganska långt ifrån varandra så vi fick gå mycket. Vi startade runt elva och kom hem efter fem, så vi var borta nästan hela dagen. Jag fick se massor nytt, vi såg bl.a Washington monumenten samt Lincoln, Vietnam kriget och Korea Krigets monument. 

Jag tycker att Vietnam krigets monument var jätterörande, eftersom att det var stora stenplattor satta eftervarandra och på hade man skrivit namn på alla dom som dött, det var 56.000 människor, usch… Lincoln monumentet var helt enormt, det var en stor staty av honom (sittandes) inne i ett hus, det var ett av dom severdheter jag hade sett mest fram emot :). Vi såg också vita huset, dock inte presidenten och sist besökte vi National Museum of American History. Det blev en stor historia lektion för mig och det var jätteintressant (och jag är helt säriös). Jag fick veta mycket om krigen, olika uppfinningar och så fick jag se en av dom först flaggorna. Den var helt enorm och hade mindre stjärnor än den nuvarande. Nu tänkte jag visa er de få bilder jag tog med min telefon(har mycket mera på min kamera).

xoxo Lousie

   
        

andra väldrskrigets monument
    
washington momumentet (tornet)
  
vietnam krigets monument
      
Lincoln monument
    
Korea krigets monument
  
museet
      
vita huset
 

Leave a Reply

