behöver sömn

Hejsan!

Det har varit en ganska tung dag för min del, eller inte tung men lång. Skolan började 8.45 och vi hade en special timme i typ 20min och sedan väntade vi i 50min på att en föreläsning skulle börja.

Han som höll föreläsningen heter Henrik Aalto och han hade skrivit boken Bara Lite Små Skoj, som handlar om när han blev grovt mobbad under hela sin högstadie tid. Föreläsningen handlade om hur det var att leva med att ha blivit grovt mobbad under en längre tid. Jag tyckte att det han sa var väldigt gripande och viktigt, man kan ju inte förstå hur det känns att bli mobbad om man inte har blivit mobbad. Men man fick en tanke över hur det kunde kännas att komma varje dag hem och förlänade morgon gå till en plats där man tror att alla hatar en. Mobbning är någonting som är jättehemskt och jag tycker att man borde tänka lite för vad man säger förrän man öppnar sin mun.

Sista lektionen hade vi fotbollsmatcher, en klass mot en annan klass, vinnaren fick spela mot lärarna (jag kan säga att det inte var vår klass haha)., lärarna förlorade 3-0 :).  Jag stannade i skolan för att bli färdig med mitt textil arbete och jag var där i 4-5h och blev ändå inte helt färdig så jag skall göra det till slut här hemma.

Nu tänkte jag gå och lägga mig, och ladda batterierna inför morgondagens Sveaborg resa!

xoxo Louise

14483243-lP7Uv

Leave a Reply

