ledigt

Hejsan! Min uppdatering på bloggen har verkligen varit jättedålig, och det har helt enkelt varit därför för att jag har haft det tufft i skolan och inte riktigt kunnat hantera stressen så bra under dom här veckorna. Allt är mycket bättre nu och jag klarade av sista provet, wohoo, sommarlov här kommer jag!

Igår hade jag inte riktigt en av dom bästa dagarna, så jag vill inte riktigt skriva om det. Men det jag vill nämna var att jag hade dansuppvisning. Före dansuppvisningen hade jag genrep, och jag gick dit efter skolan, ensam. med buss. med mitt dåliga navigeringssinne. voj herregud tänker ni? Det gick faktiskt helt bra. Dock tror jag att jag steg av på fel hållplats men jag hittade mycket lätt till kulturcentret för det fanns massor med skyltar. Efter dans genrepen gick jag till våra familjekompisar som bor i Hagalund, där dans uppvisningen var. Jag och en kompis tittade på en film, Die Hard 4.0 och den var helt jättebra, eller så långt som jag hann se den i alla fall. Själva dansuppvisningen gick bra, och jag älskar verkligen stämningen där! Krista Siegfrids kom dit under halv tiden, och jag hann ta en selfie med henne, den blev dock helt hemsk för jag var typ helt svettigt osv. jättesynd nog.

Idag är det Kristi himmelsfärdsdag, alltså ledigt, och vi är ensamma hemma med mamma för brorsan och pappa åkte till sommarstugan för en dag. Jag vaknade ganska sent men låg ändå i sängen en tid förrän jag steg upp för att äta frukost. Senare på dagen gick vi till stan för att kolla runt. Vi åt lunch på Stockmann och gick till butiken för att köpa kvällsmat. Vi kom hem på eftermiddagen och har bara tagit det väldigt chill när det är ledigt, för en gångs skull. Imorgon är planerna att jag ska träffa Sofia, vi ska bl.a baka och det ska bli så roligt!

xoxo Louise

superthumb-3superthumb-2

Leave a Reply

