tillbaka i Finland

Hejsan! Jag kom hem igår på morgonen. Vi hade startat på tisdag från Miami och vi flög via New York, J.F.K. Jag hade inte lätt att sova på flyget (fast det var nattflyg) och idag har jag varit helt jetlaggad, usch. De sista dagarna vi spenderade I Boca Raton var härliga! Ena dagen spenderade vi på ett köpcenter(hehe) och andra snorklandes på stranden. Det var så sorgligt att måsta lämna stället, kommer sakna utsikterna och speciellt värmen! Nu får nog sommaren skynda på sig. Idag hade jag en normal skoldag, åtta timmar, och varje timme höll jag på att somna… Måst verkligen komma tillbaka i rytmen under veckoslutet. Under skoldagen hade jag två presentationer, eller jag vet inte om man kan kalla det andra en presentation. Min ena presentation var i engelskan om Taylor Swift. Man skulle välja en kändis som man “beundrar” och jag valde Taylor fär hon är verkligen en av mina största “women crusches”, man kan säga att det gick bra. Dock fick vi inga vitsord så tummen upp på det.  Min andra presentation var i modersmåls klassen och det gick ut på att man före sportlovet fått en rubrik och nu skulle man berätta fritt om det framför klassen utan papper eller något och man hade tre minuter på sig… Det var ganska svårt att hitta på något men jag tycker själv att jag klarade av det ganska bra. Nu på kvällen har jag dans lektion, jag ser så mycket fram emot det för jag har inte fått dansa på två veckor! FYI! I uploaded the pictures from KSC to the post so if you want go and check it out, here is the link. xoxo Louise

Leave a Reply

