Kennedy Space Center och Key West

Hejsan! I förra inlägget berättade jag om Universal Studios som låg i Orlando och det var inte det enda stället vi besökte i Orlando, för på vägen till Boca Raton besökte vi ännu Kennedy Space Center. Det är ett slags museum om rymden, mestadels om olika rymdfarkoster. Jag tycker att det var jätteintressant och det var coolt när de hade kvart olika satelliter och delar av raketer. Det jag tycker att var det bästa var en presentation om Atlantis, en sk. “space shuttle”. Det var en video som berättade allmänt om den och sist så det man en bild på den på en enorm skärm och sedan lyfts skärmen upp, och det vakar sig att bilden på den hade varit den riktiga Atlantis som fanns bakom skärmen! Jag blev jättefascinerad och överraskad. Vi såg också en 3D film om hur det är att leva i rymden och den var så rolig :), vi tog också en buss till den riktiga Kennedy Space Center, där såg vi bl.a platsen där dom skjuter upp raketerna, de ska skjuta upp en raket den 27:de februari enligt guiden. KSC var nog ett jättebra avslut på resan till Orlando! Bilderna är på min kamera, hehe, så jag ska lägga till dom när jag är hemma.

Efter Orlando åkte vi till Boca Raton för en natt och sedan fortsatte vi till Key West. På vägen till Key West stannade vi på en restaurang för lunch, på en fisk restaurang. De serverad inte riktigt gös och lax där kan man ju säga :), alligator, Maki Maki, och hummer. Jag åt Maki Maki (mums!) och brorsan tog Alligatorn. Jag fick smaka på hans och det var jättegott! Smaka lite som kyckling… Efter att vi ätit fortsatte vi vår resa till Key West som är den sydligaste staden på fastlandet i USA. Vi kom ganska sent på tisdag fram till hotellet så vi gick en snabb runda vid kusten för att se hur det såg ut och sedan gick vi och lägga oss. Det var ganska annorlunda stad jämfört med Orlando och Boca Raton. Vi bodde på ett jättetrevligt hotell vid kusten och vi besökte följande dag bl.a ett akvarium och sedan besökte vi ett ställe där det fanns en slags djungel (inomhus) kan man väll kalla det där det fanns massor olika fjärilar och två flamingon. Det var vackert! På akvariet fick vi se olika bl.a hajar och sköldpaddor. Man fick också röra i sjöstjärnor och andra växter. Vi gick också runt i staden för att se vad den hade att erbjuda. Dagen fick ganska fort och på kvällen var vi helt slut. Idag har vi fortsatt vår resa till Naples.