Universal Studios -Orlando

Hej! Jag har varit väldigt upptagen här så har inte tyvärr haft tid att uppdatera, men jag ska försöka mitt bästa!

Vi åkte till Orlando på lördag och man kan ju säga att den resa inte var så jättetrevlig… Men det tänker jag inte gå in på. Vi kom ganska sent (plus tidsskillnaden) till hotellet så alla gick genast i sängs, och vaknade inte förrän bästa morgon då vi skulle åka till Universal Studios :). Jag hade väntat länge på att få komma dit och platsen var mera än vad jag tänkt mig. Det fanns två olika nöjesparker där; Universal’s Islands Of Adventure och Universal Studios Orlando. Båda var ungefär likadana, de hade båda Harry Potter -temade platser där som liknade helt platserna från filmerna. Jag kommer att lägga ut bilder i ett annat inlägg för har inte bilderna på min telefon just nu. Båda nöjesparkerna låg jättenära varandra så dom hade fixat det så att mellan de två parkerna fanns Harry Potter tåget som åkte där och inne så hade dom typ gjort en liten animation så att det liknade helt resorna från filmerna!

Vi hann åka i ganska många olika berg och dal banor eller vad man nu vill kalla dom :). Tre av dom var lite speciella, men på ett jättebra och roligt sätt. Man satt sig i en stol/bänk/vagn och så rörde den på sig åt olika håll, fram åt och bakåt sidorna. Medan runt om kring en/ framför sig pågick en 3D film om typ en berg-och -dal bana som var helt sönder eller liknande så att det kändes som om man skulle ha fallit ner från flera km höjd eller slungats åt sidorna! Det var jättecoolt! Vi åkte nog också i vanliga “maskiner”.

En annan sak som jag troligen kommer att komma ihåg en tid är när vi var i Islands Of Adventure så gick vi till den Jurassic Park temade sidan dör vi åkte i en vatten bana. Den var väldigt lugn och man fick fakta om dinosaurier och så, tills man ser en enorm uppförs back och alla bar nä-e nu blir man helt blöt. Men ingenting händer vi bara åker fram åt i lugn takt och alla lugnar ner sig. Sedan ser vi den stora och hemska Tyrannosaurus Rex framför oss och jag kollar panikers runt om kring mig vart banan skulle fortsätta tills hela vagnen far stup rakat ner och jag (i alla fall) blir helt skräckslagen och hoppas att allt tar slut. Det gjorde det också men med ett hemskt plask. Alla var helt dyblöta, speciellt min familj för vi satt längst fram… Det var nog något väldigt händelserikt de också! På kvällen åt vi middag på NBA café och de var så gott, föreslår det verkligen!Hoppas att ni har det lika trevligt där i kalla Finland!

xoxo Louise

IMG_6505

//jag har mera bilder men de är inte på min telefon och det är jättesent hör och jag är trött så jag orkar inte börja överföra några bilder 🙂

Leave a Reply

