kärlek

Rainbow_flag_breeze-1

 

Hej! Nu har jag igen något viktigt att säga… Det handlar om att om kvinnor får gifta sig med kvinnor och om män får gifta sig med män. Själv tycker jag att det är en helt självklar sak att de får, men de är bara min åsikt. Idag så röstades det i riksdagen om man kvinnor får gifta sig med kvinnor osv. och det var 92 som röstade mot och 105 som röstade för, det var jättenära att lagen inte skulle ändras. Jag är lite besviken nog på att hur Finlands riksdag tänker. Detta borde väl inte ens vara en fråga, eller? Om man verkligen älskar någon och den andra älskar en till baka borde det  inte bli ett stort ståhej om de är en man och en kvinna eller en man och en man. Jag skulle gärna villa vet hur de som röstade mot tänker och jag skulle också villa veta deras resonemang. Vad tycker ni, är ni för eller mot?

xoxo Louise

Leave a Reply

