dagsverk

Hej! Så idag var det ingen normal skoldag utom det var dagsverk i våran skola. Det går ut på att mna går och jobbar någonstans för ca 6h och får en liten pengsumma för det som går till min skolas vänskolor i Benin och till röda korset. Jag gick till pappas kontor för att jobba. Och det var nu helt okej, bättre än en vanlig skoldag 🙂 . Jag hade hela tiden något att göra fast jag hade trott att det skulle vara tvärtom. Jag fick sortera papper i olika högar som skulle förstöras, sen skulle jag lägga klistermärken på kuvert med vissa personers namn som jobbar där. Till sist skulle jag hjälpa pappa med att städa undan lite. Jag jobbade nu inte helt i 6h men tillräckligt 😉 . På eftermiddagen måste jag skynda till min klarinett timme och musik teori ännu en gång… Nu har jag kommit hem helt läxfri och tänker njuta av helgen!

Kan vi förresten prata om hur det blev så varmt plötsligt? Det är ju nästan shorts väder 🙂

xoxo Louise

 

Leave a Reply

