H.E.L.G

Hej! Är det inte skönt med veckoslut? Så tycker jag i alla fall. Så min skoldag idag var en helt normal skoldag. Dagen började med musik, vi fick pröva att spela gitarr och det är mycket svårare än vad man tror 🙂 . Sen så var det elevhandledning, bildkonst och sist finska.

När skolan var färdig så måste jag skynda till tåget så snabbt som möjligt för att jag hade klarinett lektion ganska tätt där efter. Jag hinner bra till tåget och spårvagnen kom just då när jag ville ( 🙂 ) men när jag sitter i spårvagnen med Patricia så börjar jag tänka om mina nycklar är väskan, jag kollar stressat igenom den men hittar inga nycklar och kommer ihåg att jag lämnade dem i min dansväska igår. Så dumt. Jag ringer panikslaget åt brorsan och ber honom komma så snabbt som möjligt hem. När jag kommer hem så hade han ju så klart inte ännu kommit hem, så jag ringer honom ännu en sista gång och märker att han är rakt utanför. Jag springer in för att hämta mina saker och rusar ut genom dörren för att hinna till spårvagnen och jag han just och just. Min klarinett timme gick bra och musikteorin var lika tråkig som alltid…!

När jag kom hem var jag jättehungrig men måste stå ut med hungern ännu en stund för pappa skulle föra brorsan till en handbollsträning och efter det skulle vi gå och äta kinsesiskt på ett ställe som ligger nära var jag bor. Det var så gott!! Och det smakade så mycket bättre när man hade behövt vänta på de. Nu har jag kommit hem och tänkte bara njuta av att man får slöa och sova länge.

Ha ett trevligt veckoslut!!

xoxo Louise

thumb

Leave a Reply

