skolavslutning

Hej! Nu är då lågstadiet avklarat och tre år kvar av grundskolan 🙂 . Vår skolavslutning gick väldigt traditionellt, vi sjöng, hejarklacken drog igenom två ramsor, de hölls långa tråkiga tal och stipendier delades ut. Vår skolavslutning började kvart över åtta och slutade ca 10. Efter vår avslutning i salen så gick alla till var sin klass där vi fick kex och saft i våran klass och sedan delades betyg ut. Min lärare höll ett jättebra tal och jag började nästan gråta, det är så sorligt! Vår klass separeras och vi måst lämna alla kompisar(som går i 5:an) och alla lärare som vi nu blivit ganska vana vid. Jag kommer så att sakna allt, nu kommer nya vanor, ny skolväg och nya kompisar. Fast egentligen så gillar jag det! Nytt är alltid bättre, eller hur? Jag blev väldigt nöjd med mitt betyg(mitt medeltal är 9.2 om någon undrar) och sen fick jag också ett stipendium i modersmål och litteratur. Efter all evenemang i skolan fortsatte vi till Karusell med ett par familje kompisar. Där så spendera vi någon timme och sen måste vi fortsätta till en studentfest, och nu är jag äntligen hemma! Ska just äta pizza men före det så får ni se mina skolavslutnings outfit.

//Dress from Seppälä//Jeanjacket from H&M//Necklace from Tiffany & Co.//Shoes from Stockmann

BildBildBildBild

xoxo Louise

Leave a Reply

