Stafettkarneval 2014

Stafettkarneval 2014

För att börja med tycker jag att den här årets Stafettkarneval har varit helt fantastiskt! Jag har haft jätteroligt och fått nya minnen. Och för er som inte vet vad Stafettkarneval är… jag är ledsen… men… ni får nu googla upp det för jag orkar nu inte börja förklara vad det är 😛 ! Det här året så sprang jag 12x80m och var hejarklacks ledare.

På fredag vaknade jag 6.30 för jag och några andra hejarklacks ledare skulle på en intervju till min morgon. Det är ett program på svenska som sänds tidigt på mornarna(kortfattat alltså). Där så körde vi två ramsor och fyra av ledarna blev intervjuade(dock inte jag). Efter vår lilla show på min morgon så gick jag hem för att packa min matsäck och sen fortsätta till Ceccan där vi sen fixade våra naglar och håret. När vi sedan senare kom fram till stadion så väntade vi en timme för att komma in. Det var massor skolor där som tävlade om samma läktare, men de slutade med att vår skola och en annan måste dela på en läktare för att komma överens, men för att vara ärlig så fick vi den större delen av läktaren 🙂 … Det var jättehett under dagen, men som tur så hade vi tak ovanför oss så solen gassade inte hela dagen på oss. Mot kvällen så började alla tröttna lite i benen och bli lite trötta, men vi kämpade till slut! Dock fick vi varken hedersomnämnande eller 1:a pris, men jag tycker att vår skolans hejarklack gjorde ändå jättebra ifrån sig! Ceccan och jag kom ganska sent hem och vi var jättetrötta när vi skulle gå och sova(Ceccan kom alltså övernatten till mig om någon missat de).

På lördag vaknade jag till min väckarklocka och såg att Ceccan redan vaknat. Som frukost åt vi bl.a croissant. Vi skulle träffa Pauline kl. 11 för att åka spårvagn till stadion. Vi alla var jättetaggade för att springa 12×80! När vi skulle springa så var jag helt sjukt nervös för det var första gången jag skulle springa. Vi vann inte tävlingen men vi förlorade inte heller 🙂 och jag är super glad för jag har fått delta och tror nog att jag kommer att göra det nästa år också!

xoxo Louise

image image

Leave a Reply

