Påsklovet+annat

Hejsan, haft ett trevligt påsklov? För det har jag! 🙂

Jag har som sagt varit på landet, och jag har haft det så himla skönt och roligt! Under alla dessa fyra dagar(räknar då inte med torsdag då vi åkte till landet) så har solen skinit och de har varit närmare +15Cº och man har kunnat gå i shorts men dock inte ännu simma 😉 det var de ännu lite kallt för. På fredag kom min kusin, de har sitt lands helt breved oss, och vi har hoppat på trampolinen och fotat och bara slöat. På lördag så gick vi efter min mormor får busshållplatsen för hon skulle fira påsken med oss, på vägen till busshållplatsen gick vi via matbutiken och någon annan butik som jag inte har någon aning om vad den hette(onödig fakta, men whatever). Under lördagen så gjorde vi nu inte riktigt nåt annat än hoppade på tramppan.

Söndag morgon började med att brorsan och jag letade påskägg. Kvällen innan hade jag bett att påskharen( 😉 ) skulle gömma äggen på ett svårare ställen än vanligt. Och jag ångrar att jag bett om de men nog hittade vi alla äggen, och jag har faktisk ännu några kvar! 🙂 Under söndagen(1:a påskdagen) så tog jag det riktigt lugnt, jag hängde bara i hängmattan och läste en bok, de var så skönt! Under måndagen hade jag börjat morgonen med att leta ägg igen och nog hittade jag dom igen! 🙂 Haha, nu får man lite passa sig när man har så mycket choklad ägg. På måndagen ville jag inte åka hem för det var +17Cº i skuggan! De var så varmt! Lite hann jag ändå göra förrän vi åkte hem, vi tog lite natur bilder med min kusin och han fick ta några och han kunde använda min kamera jättebra och de blev helt superfina bilder! När vi skulle hem var jag lite nere, men snart blir det ju ändå sommarlov så jej! 

Idag så gick jag till skolan lite uttråkad för Ceccan är i Sverige på kryssning och kommer hem först imorgon och hon kommer säkert inte till skolan förrän lunch… 😦 ❤ Men dagen gick bra och när jag kom hem så gjorde jag läxor och sen så gick jag ut för att springa, och de var jättehärligt att komma ut på lenkki. När solen sken och när man fick den ljumma vårvinden i ansiktet… ❤ Det bästa var nog hur man kände efter att man sprungit. När jag sprungit färdigt gick jag i duschen och sen gjorde jag en jordgubbs smoothie och nu sitter jag här! 🙂

xoxo Louise

DSC_0085

Leave a Reply

