Lägerskola!:)

Ciao!

Kom just hem från lägerskolan. Hade helt sjukt kul! Det var myyyyyyyycket roligare än sitta inne i ett klassrum och läsa BiGe eller hissa!;) Vi åkte på tisdag ca 9.00 och sen åkte vi med buss till Purnus och där paddlade vi och hade teamaktiviteter. Jag paddlade första gången i mitt liv och det var kanadensare vi paddlade! Det var egentligen ganska lätt när vi var två… Det finns alltid ett “men” och nu är det att min paddlings partner(som faktiskt är någon månad äldre än mig) lekte att ån i paddla i var lava och alla klasskompisarna var fiender, så han höll på och kasta kottar på dem och stritta vatten på dem!:( Inte så roligt!! För sen “råkade” han slånga en hel massa vatten på mig!:( Jag blev helt blöt! Men efter teamaktiviteterna så var jag torr!:) Vi åkte vidare med buss till Korpirauha lägergård!:) Där så gjorde vi inte mycket!

Nästa dag så hade vi olika gränar: löpning 60m. som jag sprnag på10.84 s(mitt bästa), stöta kula(sjukt svårt), orgentering, artkännedom och bildkonst. PÅ kvällen var et pyamasdisco!:D Det var sjukt roligt! Idag så var det lägerolympiad. Det var 6 olika gränar, ex. stövelkastning och att man skulle göra upp eld. Det var väl helt ok. Sen har vi ju ofc fått lunch, mellis, middag och frukost varje dag!:) Men det vr då första gången  på lägerskola!:)

xoxo   Louise

Bild 

 

                                                             Cuties!<3

3 thoughts on “Lägerskola!:)

Leave a Reply

